/ Crossfit / Tävling /

Halmstad Throwdown

I lördags var det dags att åka ned till Halmstad där vi tog oss till Halmstad arena för att titta på de som tävlade i individuella klasserna. Det var väldigt peppande inför söndagens tävling att följa dem och det tillsammans med en god plankstek på kvällen och soffmys på hotellet var en bra sista pusselbit. Det gjorde heller inget att de öppnade upp hotellfrukosten tidigt till oss tävlande på söndagen, trots att jag missade pannkakorna (?!). 

Registrering vid 7:30 på arenan söndag morgon och från och med att vi klev innanför dörrarna så var det mer eller mindre tunnelseende, nerver utanpå kläderna och kroppsegna opiater som rusade hela dagen. 
Genomgång av dagens tre workouts kl 8 och kl 9 började de första heaten att köra. Team RX dam som vi var med i startade bland de sista så medan vi värmde upp, halvt om halvt brann upp inombords och sådär så kikade vi på övriga deltagare.

Såhär såg slagfältet ut på morgonen. Sedan hände detta...

Vi slutade som 5a på Sharknado. Tid 9:34.



Vi slutade som 2a på Ingrid och hann göra 76 marklyft.

"Halmstad throwdown Team Chipper"


Vi slutade som 4a på chippern med tiden 8:55. 


Känslorna utanpå efter sista woden fångat av Falkenbergs bild. 

Gott teamarbete hela dagen för Team HM ledde oss i slutändan till en 2a plats i totalen. När vi såg det blev vi grymt upprymda igen såklart! Jag är så glad över att få dela den här upplevelsen med Helena, resan med allt vad det inneburit i planering, svett och mjölksyra och såklart själva tävlingen! Jag hoppas på nya härliga resor med detta kraftpaket snart.

Det var en väldigt fin känsla att få stå på den där prispallen och man kan väl säga att jag fick blodad tand att fortsätta tävla i crossfit. Jag tycker om vad tävling gör med mig och såklart alldeles extra mycket om det får sluta som i söndags.

Det var många starka tjejer med i startfältet och det känns fantastiskt kul att jag kunde ta mig in på pallen bland dessa. 

Träningsvärken igår var helt sinnes. Jag kände mig trött och bakfull och lyckades för första gången börja grina på en föreläsning. På sanning, det rullade tysta tårar när läraren försökte förklara hur man gör olika statistiska uträkningar. Statistik och jag kommer inte tävla i crossfit ihop, det kan jag säga.

Tusen tack för alla fina ord innan, under och efter tävlingen. Tack till er som hejade på plats, väl värd att nämna bland dem coach Henrietta som fixade med allt från saxar till filmning till goda paleosnacks och hejarop under tiden vi kämpade.

Speciellt tack även till Michael Hansson-Sjöö, som coachat oss inför tävlingen och lagt träningsprogrammering. Du är så kompetent, rolig och förbannat go att ha och göra med. Det vet du att jag tyckt sen första dagen jag satte min fot på Sats.

Tomrummet som följer efter tävling kom den här gången också. Alltid denna käftsmäll efter en rejäl uppladdning följt av urladdning. Nu gäller det att njuta en stund över att det gick så jäkla bra, sen kan jag kasta mig över vårens kommande projekt! De börjar likna nått i kalendern nu. 










Halmstad Throwdown / Team HM