/ Allmänt / Frukost / Mellanmål / Paleo /

Självinsikt och paleovåfflor

Idag var jag på en föreläsning om fysioterapi vid MS. En av punkterna som föreläsaren tog upp var att patienten "får lyssna på kroppen". Har jag hört (och sagt) den förut? En mening som är så lätt att säga men många gånger svår att själv leva upp till. Det är svårt (och tråkigt faktiskt) att känna efter lite mer och sluta i tid.

Det är lätt att vara efterklok, men hade jag haft självinsikt nog att faktiskt vila höften från första början så hade jag förmodligen inte känt mig håglös, ur form eller haft ryggvärk nu (en ovälkommen bonus till följd av höften).

Jag vet många som sitter i samma båt när det kommer till den där självinsikten kring träning. Förhoppningsvis blir vi klokare med tiden och tills dess så är det tur att det utbildas till exempel fysioterapeuter.

Medan nya tankeställare skall funderas kring så går livet vidare, inte bara med lama rehabpass och fulltankade skoldagar utan även dessa goda paleovåfflor som Helena gav mig recept på häromdagen!


Våfflor 6 st:
4 ägg
1 banan
4 msk kokosmjölk
2 msk kokosmjöl
1 tsk bakpulver
Vaniljpulver

Mosa bananen och blanda i resten till smet. Jag gräddade i belgiskt våffeljärn men det funkar lika bra med ett vanligt.

Det har inte varit så roligt att skriva på senaste tiden. Träningen har varit full av begränsningar och jag känner inte igen mig själv. Det är inte svårt att köra på när allt går bra, men att kämpa i motvind är fan tufft. Snart vänder det nog, förhoppningsvis med några nya lärdomar på väg till ökad självinsikt. Tills vidare får jag försöka njuta av goda våfflor istället för sköna mil och tunga knäböj.

 


Recept / fysioterapi
#1 / / Anonym:

Jag tror att motgångar, skador och (i mitt fall) graviditet ger oss en ökad förståelse för våra kunder och därmed blir vi bättre tränare.
Kämpa på! 😊

Svar: Det tror jag också, något att tänka på i uppförsbackarna som kommer ibland! Tack😊
Moa

#2 / / ɑ n n i k ɑ:

Mums!