/ Fysioterapi / Löpning / Simning /

Hejdå snorkeln och hej stickade skor

Dagen har kommit då snorkeln lämnas hemma... Från och med kl 8.20 i morse så crawlar jag helt utan. Tusen och åter tusen tack till denna fantastiska tjej för det...

Fick prova ett par små paddlar idag och det var inte så dumt, de tvingar mig till bättre armföring kändes det som. 
Kunde för första gången trycka på lite extra idag fartmässigt på slutet av passet då vi var tvungna att gå över till 25 metersbassängen. När är det inte tävling i 50:an på Valhalla undrar jag?!

Efter lite jobb gick jag bort till Löplabbet. Mina fantastiska Mizuni har börjat gå sönder, så jag ville byta dem och även prova ett till par då jag just nu endast har ett par fungerande löpskor som inte är terrängskor. Med fungerande menar jag som jag inte får skav under fötterna av. Löpskor med tillhörande skav råder det nämligen ingen brist på hemma i hallen...

Blev glad när jag såg att Björn jobbade, han har fått bra kläm på mina fötter nu och prickade in perfekt på första framplockade paret...
Flyknit Lunar från Nike fick följa med hem. Ännu en lätt sko som känns tight i framfoten. Jag tror att denna, precis som mina Mizuni Wave sayonara, kommer bjuda på sköna mil utan skav på tassen. Det var inga problem att byta de gamla skorna mot ett nytt och helt par, som jag hoppas skall hålla längre, för de är mina absoluta favoriter såhär långt. Tack Björn för bra service!

Anledningen till att jag slog till på ytterligare ett par är för att kunna växla. Samma sko alltid= samma belastning alltid. Det tas tiotusentals steg på en långrunda med en belastning motsvarande många gånger kroppsvikten. Variation belastningsmässigt är ett sätt att minska skaderisken vid löpning, något som är viktigt för mig efter ett par löprelaterade skador.

I morgon blir det "strandhäng med Mange"- ett Gjuterietpass nere på Skrea strand som kommer bjuda på mycket löpning bland annat. Skulle tro en del blodsmak och mjölksyra också. På söndag blir det gymnastik workshop. Ser fram emot en härlig och omväxlande träningshelg i Falkenberg!

Trevlig helg!

Löplabbet / coach Martina