/ Frukost / Mellanmål / Paleo /

Jordgubb & vaniljmuffins

Jag hade hemlagad jordgubbssylt över efter pannkakslunchen igår och använde den till muffinsbak idag. Det är alltid bra att ha mellanmål i frysen för långa dagar hemifrån!



Jordgubbs & vaniljmuffins 7-8 st:
3 dl mandelmjöl
3 ägg
1 mogen banan (kan bytas mot ett rivet äpple)
0,5 dl kokosmjöl
1 tsk vaniljpulver
0,5 tsk salt
0,5 tsk bakpulver 
En liten skvätt äppelcidervinäger (inget måste, men neutraliserar smaken som bakpulvret ger)
Osötad jordgubbssylt 

Mosa bananen och blanda i allt utom jordgubbssylt. Klicka ut i formar, knappt halva vägen upp. Bred på jordgubbssylt och fyll på med mer smet. Grädda ca 15 min i 200 grader. 

Jag har medvetet hoppat över tillsatt socker då jag tycker att sötman från frukten räcker väl för ett mellanmål eller frukost. Vill man ha en sötare dessertvariant så är det bara att addera socker!


muffins / paleo / recept
#1 / / Emilie:

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i Hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

Svar: Hej,

Vad roligt att ni tycker det, tack! Jag går gärna med!
Moa

#2 / / Sara Kinell:

Supergoda muffins, Moa! Det blev mitt smaskiga fredagsbak :) Kul med hittarecept.se också, wow!

Svar: Vad roligt att du tyckte det Sara, glad att jag kunde bidra med inspiration:)
Moa