/ Allmänt / Crossfit / Fysioterapi /

Upphittad kipp

Vissa övningar eller sätt att utföra dem tycks komma och gå, kippade Toes to bar är en sån övning för mig. Igår när jag testade innan årets sista gruppträningsklass så kunde jag det igen. Varenda repetition av de 60. Nu tänker jag inte glömma av hur jag skall kippa mina Toes to bar igen. Nästa övning som jag vill hitta tillbaka till och sen inte glömma är strikt och kippad muscle-up, ytterligare en nemesis som tydligen inte tänker tyglas bara sådär.


Idag är det tentadags. Kliniskt resonerande kring patientfall som kan ha allt från fotledsstukningar till spänningshuvudvärk. Det har varit intressanta men intensiva veckor i skolan och jag känner att lite ledighet med tillhörande sol och värme är välbehövligt och ska bli väldigt skönt. 

Apropå gruppträning så vill jag passa på att tacka alla grymma stammisar (vet att vissa av er kikar in här) för i år. Ni gör tillsammans med mina PT-kunder mitt jobb till ett av världens bästa. Ha ett fint avslut på det här året så ses vi nästa:).