/ Allmänt /

Alternativ träning

Den som ändå kunde springa några kilometrar och frivända lite... Så känns det ett par gånger om dagen. Det känns också som att kroppen sitter fast i ett skruvstäd med dubbel dragningskraft mot jorden. En ganska tung känsla, direkt relaterad till avsaknad av löpning. Det är meningen att jag ska springa, jag är helt säker på det.

Jag försöker ännu fler gånger om dagen tänka på fördelarna med att behöva plocka bort många moment i träningen, det blir ju som sagt plötsligt mer tid över till andra delar. Igår tränade jag på att stå och gå på händer i en timme tillsammans med Per. Det var ett väldigt roligt träningspass där jag fick testa många olika övningar för att komma framåt i uppgiften. Senast i jul ska jag gå på händer ordentligt.

Idag gick jag på 90 minuters boxningspass tillsammans med Martina. Igen helt olikt min ordinarie träning men väldigt roligt. Fick byta ut en del sparkar mot slag och tror att träningsvärken i ryggen kommer vara grym i morgon.

Boxas är kul! Pilates-drottningen Lise Korsedahl smygfotade oss.

Martin, Andreas och Christian, härliga lirare de där tre! Riktigt roliga 90 minuter  levererades av dessa duktiga kollegor.

Kan man inte springa med dom andra barnen på uppvärmningen så får man bli slagsmålsklar på andra sätt:)
boxning / gymnastik