/ Löpning / Tävling /

Premiärloppet!



Hur nöjd är jag med dagens insats? Hur nöjd som helst! Slutade på en 7e plats med tiden 43:50. Har sänkt mitt officiella pers med en minut sedan senaste milloppet i somras. Då var det en flack bana med mestadels asfalt medan dagens grusbana bjöd på en del backar, några ganska branta. Körde på tufft från start och när jag hade tiden 22:10 vid 5-km skylten så fick jag energi att öka något, förstod ju då att det fanns möjlighet till nytt personbästa. 
Det händer verkligen bra grejer med huvudet och kroppen när man får en nummerlapp på bröstet!
 
Var så roligt när Leif Loket Olsson ropade ut "på 7e plats, Moa Richard från Team Helvete". Tyckte väl att jag inte såg så många tjejer där framme!
Helena fick också nytt milpers idag på 47:13. Väldigt roligt att dela den här upplevelsen med henne, Martina, Johan och Johan.
Fick en ordentlig promenad ner till lunchhaket sedan då mitt bakdäck på cykeln gått sönder... Ajdå. Hoppas kunna lösa detta i morgon!
 
Helena hittade ett riktigt kap på blocket som vi åkte och hämtade i Kungälv sen.
Så roligt att hon köpt en egen hoj nu, här ska cyklas under våren! Tror jag kan få med henne på Nationaldagsloppet:).
 
Känslan inför varvet är på topp, tror faktiskt jag kan lösa sub 1:40 i år...
 
Trevlig kväll:)
 
 
milpers / premiärloppet