/ Allmänt / Crossfit / Löpning / Tävling /

Winter Run

På lördag blir det ett sidospår i uppladdningen inför Halmstad Throwdown. Jag ska springa årets första lopp! Winter Run går av stapeln kl 17 på lördag och starten är vid stora scenen på Liseberg. Två varv springs och då är det bland annat stigningen upp till Helix som skall forceras. Dit brukar jag åka rulltrappa. Jag tror det är ganska brant upp dit, men inte brantare än skidbackarna på Åreskutan och de gick ju att ta sig runt.

Uppladdningen inför just löptävling är obefintlig och det ska bli spännande att se hur min crossfittävlings uppladdning går att applicera på 10 km. Det ska bli kul, men jag gör det inte enbart med den inställningen. Kul kan jag ha på betydligt bekvämare sätt, det finns alltid en till agenda när jag gör sånt här. Hur snabbt kan det gå den här gången heter den. 

Team HM på målrakan under Skutan runt. 1/2 är det dags för ny gemensam tävling. Helgens löpning blir utan lagkamrat men med syster Lillian och Staffan.

Det är mycket som inte är rätt just nu, men att få det där startnumret och tävla kommande två helger känns så rätt som det kan bli. Jag har tränat på bra under vintern. Jag ser fram emot och behöver varje pass för att behålla fotfästet i tillvaron. Jag är jäkligt spänd på vad senaste månadernas ansträngningar kan resultera i på tävling.
#1 / / Lise Korsedahl :

Och jag ska heja på dig tillsammans med Helena 🙌🙌

Svar: Det gör mig väldigt glad Lise, ni är så goa!
Moa

#2 / / Lillian:

Tänk vad roligt vi ska ha!

Svar: Verkligen:)
Moa