/ Allmänt / Crossfit / Löpning / Paleo / Simning /

Kaosvecka

Det har varit en kaosartad vecka där den mentala styrkan har satts på prov. Det här är inte forumet att gå djupare in på detta, det blir veckans träning som står i fokus istället. Jag trodde att det skulle bli en tuff träningsvecka att ta mig igenom, men det har gått riktigt bra faktiskt.

Nya personbästan:
Squat snatch: 33 kg (tidigare 30 kg)
Squat clean: 50 kg (tidigare 47,5 kg)
Jerk: 50 kg (tidigare 47,5 kg)

Jag har känt mig stark genomgående och haft bra fokus de timmar jag ägnat åt träning. Utöver crossfit-träningen så har jag gått på bikramyoga, 40 graders värme i 90 minuter...
Två otroligt fina tjejer och jag efter avslut.

Varit med Helena på akuten eftersom hon snavade in i en låda när vi körde boxhopp i lördags...
Fem stygn blev det. Vet inte om jag släpper iväg henne på boxjumps utan benskydd efter det här.

Kört mitt första "riktiga" simträningspass. Kunde hålla 5x50 på starttid 1.15 men sen var jag körd. Klart tuffaste passet hittills i min crawl-karriär. Sånt här blir det mer av. Den där "fj" som i fjäril får jag hoppa över tills vidare och fokusera på bättre crawlteknik. Innan simmet körde vi 4 st tusingar längs med ån utanför Valhalla plus uppvärm/nedjogg 1000+1000 m. Känns otroligt skönt att kunna trycka på i löpningen igen utan höftsmärta. Nu är det bara att ta sig upp från botten igen.



Efter skönt söndagspass så väntade Helena med ett paleovåffelberg...

Det där våffelreceptet kommer i ett senare inlägg:)

Jag tänker fortsätta vara minst lika fysiskt stark V.45.

Crossfit / bikramyoga / löpning / simning