/ Löpning / Tävling /

Göteborgsvarvet



2012 sprang jag på 1:46:14. 2013 sprang jag på 1:42:13. 2014 satte jag först som mål att ta mig under 1:40, sen justerade jag lite försiktigt till 1:38, sen tänkte jag att det hade varit svinhäftigt att orka springa rubbet i 4:30-tempo... Det kändes dock som ett väl tilltaget mål, då skulle jag få sänka mig ganska mycket från förra året. Jag hade gråten i halsen vid 18 km-markeringen när jag förstod att 4:30-målet skulle nås, i slutändan med marginal. 4:24-tempo slutade snittet på. Första milen satte jag nytt pers på 43:19. 
Utöver skavet i hälen från det där jäkla chipet (dålig konstruktion!) och öm hud under fötterna så kändes kroppen mycket stark idag och jag hade inga problem med smärtor under vägen, andningen var lugn och musklerna var med. Det var soligt och varmt, överraskande varmt, men jag drack ordentligt innan och under loppet. Min startgrupp idag hade bra flyt, färre flaskhalsar jämfört med mina tidigare starter i loppet. Tror jag ska hålla mig kvar i de här tidiga grupperna!
 
Känns nästan overkligt att ha sänkt mig med 9,5 minuter sedan förra året och sluttiden 1:32:44 som resulterade i en 88e plats. Jag är så stolt över mig själv!
 
Dagens mellantider. Här står det 89e plats men den blev sedan justerad.
 
Tillsammans med mina starka vänner som också tog sina mål med god marginal.
 
Då infinner sig, utöver stela vader, den där tomheten... Nu är det ju liksom över... Men nu ska jag leva på detta ett tag och sen blir det cykellopp nästa gång, på nationaldagen:) 
 
 
Göteborgsvarvet / milpers
#1 / / Anders:

Grym förbättring Moa! Själv tog jag mig runt mitt första varv i år.

Jag började förresten fundera på varför du inte har några kommentarer, eller väldigt få, trots bra innehåll. Insåg sedan när jag skulle skriva detta att bakgrunden i textrutan är ljusrosa och texten är vit. Nästan omöjligt att se vad man skriver.
Gäller i alla fall i Google chrome och Firefox.

Får jag rekommendera en svart textfärg? I din Style.css (CSS), lägg i så fall till
color: black;

för dessa
#content .commentform input, #content .commentform textarea

Svar: Grattis Anders, vad roligt! Det är något magiskt med att orka ta sig igenom och i mål på det första varvet!

Tack för tipset, det hade jag faktiskt ingen aning om. Det skall jag se till att ändra. Vilken rolig blogg du har, frimärkstipset uppskattades! Hälsa U.
Moa