/ Crossfit / Tävling /

Gothenburg throwdown


Efter tentan igår så mötte jag och Martina upp Helena och Emma för lite parkhäng. Ungefär tre minuter senare hade jag fått en present av Helena, en startplats i Gothenburg throwdown. Herregud. Det här är definitivt att kliva ur komfortzonen för min del kan jag säga. Jag skall infinna mig kl 7 på Valhalla IP nästa lördag för att under en heldag tävla mot 79 andra tjejer mellan 18 och 39 år. Tre wodar. 

Målsättning? Att inte komma sist! Helst inte 79:a heller om jag kan hjälpa det. Har ingen aning om hur motståndet ser ut eller vad för moment som väntar. Jag vet bara att tävling brukar vara positivt för min prestation så förhoppningsvis är det så även i crossfit.

Tentan igår innebar att jag nu är halvvägs igenom min utbildning till fysioterapeut. Tolv veckors ledighet från skolan väntar och det ska bli riktigt skönt. Inget "jag borde läsa lite mer" fören i slutet av augusti. 

Ha en skön söndag!


Gothenburg throwdown