/ Crossfit / Simning /

Crossfit Partille

Idag har varit en väldigt bra dag. Den började med ett simpass på Valhalla och fortsatte sen med att jag hämtade upp Alela från förskolan. Pannkakor, lekplats och rita, så mysigt att få vara faster!

Vid femtiden cyklade jag bort till Helena för att gemensamt ta bussen till Partille centrum. Därifrån är det endast fem minuters promenad till Crossfit Partille. Jag har länge varit sugen på att åka dit! Både Helena och Michael coachar där ute och ikväll var det Michael som höll i passet. Det här gjorde vi ikväll:

"Kettlebelltisdag"
10 Hand to hand (kettlebellssving med handbyte i luften)
5/5 snatch (5 per sida)
5/5 clean and jerk
5 pushups
5/5 squat med kettlebell i frontrack
200 m löpning
AMRAP 20 min.

Jag höll 16 kg på mycket men fick ära mina begränsningar och köra med 12 kg. Axlarna fick jobba övertid skulle man kunna säga! Jag gillar ju att springa också... Hade jag vetat bättre så skulle lite lugnare löpning första varven varit smart! Sex hela varv plus 5 clean and jerks hann jag med. Det var en väldigt flåsig wod det här och rolig! Längesen nu som jag körde ett pass med så mycket kettlebells. Det var kul att min handledare från praktiken tidigare i vår var med också!
Ibland är man lite nöjd när 20 min är över! 

Efter två minuters vila:
4 minuters svingar ståendes i ring där vi på given signal tog ett steg åt höger och svingade med grannens kettlebell.

Svinjobbig avslutning men det var ju bara att kriga på sitt bästa in i mål. Fyra minuter är inte så kort tid när man ska svinga skrot...

Boxen ligger väldigt fint vid vattnet, så när man ska springa bjuds det på fin utsikt (inte för att jag tittade jättemycket på den från varv två, men ändå). Trevligt välkomnande och välutrustat. Det märks att folk trivs här och det gjorde jag också! Hoppas att det snart kan bli ett nytt besök. Att ha sommarlov från skolan har sina fördelar, helt klart. Jag har ju tid att göra sånt där som aldrig hinns annars nu!

Tack Michael för bra coachning, Helena för sällskapet och boxen för det fina välkomnandet! Mjölksyran ligger fortfarande som ett fett lågtryck och något säger mig att jag kommer tänka mycket på Crossfit Partille i morgon.
Crossfit Partille