/ Allmänt / Crossfit / Fysioterapi / Löpning / Simning / Tävling /

Återhämtning

Den här veckan startades med vila och har sedan fortsatt med kravlös träning av olika slag. Min högra armbåge har varit lite öm i en månads tid, men med tanke på tävlingen som väntade och att det fortfarande har fungerat utmärkt att träna så har jag låtit den hållas. Nu däremot så blir det armbågsavlastning en tid och förhoppningsvis kommer det räcka. Jag är inte sugen på en segdragen medial epicondylalgi, eller golfarmbåge som det brukar kallas. Jag säger med det tillfälligt hejdå till rodd, hopprep, marklyft, ryck, vändningar och pullups. Det är inte så kul, men det smartaste att testa just nu.

Gårdagens strikta axelpressar på 95% av max kändes riktigt bra! Körde även backsquats och benen var inte lika mycket på hugget men 5x5 på 75% av max gick iallafall. Avrundade med 5x5 viktade dips 10 kg, det kändes bra!

Har hunnit simma och springa innan i veckan och för en stund sen sprang jag igen, milen. Långt ifrån rekordtid men skönt att komma ut! Nu väntar veckans fredagscykel som får avsluta den här arbets- och skolveckan.

Trevlig helg!