/ Crossfit / Cykling /

Kristi himmelscykling och Jackie

Jag blev lite skeptisk mot blåsten igår när vi skulle ut och cykla, i onsdags så var det riktigt kylig vind och gårdagen var lika blåsig. Som tur var så var det varmare vindar under gårdagens 7,7-milsrunda och vi slapp arm- och benvärmare. Det var en trevlig tur som gick över Lillhagen-kornhallsfärjan-Tjuvkil-Kungälv. I Vävra hittade vi ett mysigt kafé med eget rosteri där vi unnade oss en kaffe och glass.
Det var en himla stor strut som gav bra kräm i benen de sista milen hem!

Efter en stunds vila hemma så var det dags att hålla mitt 75 min cykelpass. Det var väldigt gott med trerätters hemma sen med Martina och Danne på besök! Dom två är för härliga, deras "gå bort-blomma" bestod av ett belgiskt våffeljärn! Hur glad blev jag för det då! Nu ska här göras våfflor, allt från överflödslyxiga till mellanmålsvänliga varianter.

När klockan ringde sju i morse så var jag inte helt pepp på att dra iväg till gymet för morgonpass med Martina, men har man bestämt så har man! Wendler marklyft, lite snatch (med betoning på lite idag... Nya tag nästa vecka) och avslutningsvis Jackie som vi gjorde i december senast.

JACKIE:
1000 m rodd
50 thrusters (15 kg herr/10 kg dam)
30 pullups
På tid

Min tid i december: 13:36
Min tid idag: 9:02

Stor skillnad som jag är väldigt nöjd med! 
Martina gjorde också en ordentlig sänkning av sin Jackie-tid, hurra för oss!


Nu blir det en stunds tentaplugg innan det är dags för terminens näst sista tentatillfälle. Rehabiliteringsmedicin har vi läst senaste två veckorna och kl 13.30 är det dags att se om jag lärt mig något. Hoppas det.

Trevlig helg!
Jackie / Team Helvete
#1 / / Lillian:

Hm, kan det vara så att damen behöver lite nya träningsbilder? :-)

Svar: Ja det skulle vara bra!
Moa