/ Allmänt / Crossfit /

Snabba ryck. Ska det bli iallafall.

Idag var tredje gången sedan i december som jag anlitat min duktiga pt-kollega Per Hedin för en timmes teknikträning. Snatch är en övning som jag kommer få jobba länge med innan koden knäcks, men knäckas ska den och jag tänker bli bra på det. Man kan ju  tänka att skiten bara ska upp över huvudet, men det är fan en hel vetenskap att få in den tajming, kontroll och precision som krävs för ett bra ryck där stor kraft flyttar höga vikter.

Det var väldigt roligt idag och timmen gick alldeles för fort. Nu tar jag med mig nya tekniktips och ser till att jobba med dem. Förhoppningsvis kan jag träna mycket på detta i sommar på Gjuteriet. Ser fram emot dagen då tekniken sitter, det kommer vara till stor nytta även i frivändningar.


Det blev faktiskt en hel del bra ryck idag, men här ses exempel på två av dom som inte blev så lyckade. 
Per Hedin / teknikträning