/ Allmänt / Crossfit /

Mera sol, bad och PB

Vilken härligt lat dag det blev igår. Jag, Henke och Helena gjorde inte många knop. Framåt eftermiddagen då regnmolnen började ge vika så blev det en 40-minuters promenad för att hämta bilen och sen inhandlades det en furstlig grillmiddag med snacks. Solen sken igen och det blev en riktigt mysig kväll i stugan. 



Idag började vi på samma sätt, fast med massor av sol och årets premiärbad i havet på Skrea strand!

Efter lite mera sol och mat så drog jag och Helena oss hemåt och då var det slut på det lugna, vi stannade på nya Sats Sisjön. Ett nytt personbästa på powerclean, 57,5 kg, 75 burpees och en jädra massa annan superflåsig kondition senare så satt jag lätt illamående i bilen på väg hem. 
Det var mitt första besök på Sats Sisjön och jag måste säga att det var en riktigt fräsch anläggning med mycket och bra redskap. Hade jag bott närmre centret så skulle det snart bli ett nytt besök.

Det har varit en fantastisk helg på många sätt. Rent träningsmässigt så är jag jäkligt nöjd med helgens två nya personbästan; 60 kg i frontböj och 57,5 kg i powerclean (försökte på 60, tror att det kan gå snart) och att få återvända till fantastiska Gjuteriet crossfit (du som tränar crossfit och har vägarna förbi Falkenberg i sommar, ta ett besök i boxen!) samt slutligen att få avsluta helgen med ett riktigt rivigt pass tillsammans med min Helena idag.

Tack alla inblandade för en grym helg!


Gjuteriet crossfit / Sats Sisjön / personbästa