/ Allmänt / Fysioterapi /

Vandring i Weggis

Igår anlände vi i Schweiz för Rasmus och Carolines bröllop som äger rum på söndag. Vi bor i pittoreska lilla byn Weggis en bit utanför Zürich och här är fantastiskt vackert. Utanför hotellet finns detta:
Så ett dopp var det första som hände igår efter incheckning!

Gummibandet har fått följa med så att jag kan underhålla min höftrehab. Fick lite nya nålar hos naprapaten i onsdags som tror att jag snart är tillbaka igen. Det tror jag med, men jag kommer att skynda långsamt nu så att det inte blir något bakslag.
Mina tankar på morgonlöpning här nere fick läggas ned, men idag blev det riktigt fin alternativ träning! 
Vi tog linbanan upp till Kaltbad och vandrade ett par timmar. Distansen 9 km låter kanske inte så mycket men lägg till totalt 900 höjdmeter uppför! Det blev lite bratwurst på vägen också. Mycket vackert och skön temperatur.

Hit kan jag åka tillbaka! Gärna med en bra höft eftersom detta är ett paradis för löparen!
Weggis