/ Cykling /

Påskcykling




Efter en tvådagars påskvila från träning med mycket god mat så var det dags för årets tredje runda på cykeln. Var ju lite skeptisk när jag hörde snacket innan om "ca 11 mil i 28-tempo" då längsta rundan innan låg på 6 mil betydligt långsammare. Samtidigt har ju de här benen tagit sig runt Vättern två gånger och trampat många andra rundor som överstigit 11 mil så det fick bli att följa med teamet idag, något som jag verkligen inte ångrar nu efteråt! Det var mycket mjölksyra, många backar framför allt runt sjön Lygnern i Kungsbacka och det var väldigt skönt att komma hem efter 115 soliga kilometrar. 

Två år sedan, idag cyklade vi samma väg åt andra hållet.
Den vackra bokskogen hade ännu inte slagit ut på dagens runda, men nästa gång!

Det är ju fantastiskt skönt att ta igen sig ett slag på den soliga balkongen nu måste jag säga! Hittills i år har det blivit 21,5 mil trampade. Jag är glad att cyklingen har blivit en del av mitt liv under sommarhalvåret sedan ett par år tillbaka. Det känns lite konstigt att det inte blir någon vätternrunda i år, samtidigt som det är skönt att inte behöva jaga mil inför. Någon mer gång vill jag dock jaga de där milen igen och åter rulla iväg ur ett mörkt Motala...

Fortsatt glad påsk:)


Team Helvete / cykling